De medische wereld

Blog

Er zijn maar weinig vakgebieden waarin de veranderingen zo snel gaan als in de medische wereld. Er zijn steeds nieuwe behandelmogelijkheden. Ook de manieren waarop u comfortabel kunt leven wanneer u - tijdelijk of voor langere tijd – last hebt van een beperking en hulpmiddelen nodig hebt, veranderen steeds. In ons blog houden we u op de hoogte van al deze ontwikkelingen en van het nieuws over Timmers Care+Comfort.

  • Veilig medicijngebruik? Blijf alert!

    Het medicijngebruik in Nederland stijgt ieder jaar en zeker ouderen slikken veel medicijnen. 65-plussers gebruiken tot drie keer meer medicatie dan de gemiddelde Nederlander, en bij 75-plussers is dat zelfs vijf keer zoveel. Wanneer iemand last krijgt van vergeetachtigheid of dementie kan het lastig zijn om zelf in de gaten te houden of de medicijnen wel goed worden gebruikt. De rol van mantelzorgers wordt dan belangrijker. 

  • Heerlijk weer aan het werk!

    Narda is sinds 1 mei aan het werk bij Timmers Medizorg. Na 1,5 jaar geen werk te hebben gehad popelde ze om weer aan de slag te gaan. Ze heeft een bak aan ervaring die ze graag met haar collega's deelt. 

    Hoe ben je bij Timmers Medizorg terecht gekomen?
    Ik was op zoek naar een baan en kreeg van een kennis de advertentie van Timmers Medizorg    doorgestuurd via Facebook.         

    Wat is je werkervaring?
    Ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam en heb daar gewerkt bij een bank en daarna in de scheepvaart. Doordat het bedrijf waar mijn man werkt, verhuisde naar Roosendaal zijn wij gaan wonen in Oud Gastel. Omdat ik weer aan het werk wilde heb ik via een open sollicitatie een baan gekregen bij een babyspeciaalzaak. Daar heb ik 20 jaar gewerkt. Aansluitend heb ik ook nog 3 jaar gewerkt bij een meubelzaak. De meubelzaak is uiteindelijk gestopt en raakte ik in de ww.

    Waarom wilde je zo graag bij Timmers Medizorg werken?
    Ik ben geen stilzitter en wilde heel graag weer aan het werk. En dan het liefst in de verkoop. Ik hou van het contact met de mensen en dit leek mij een leuke uitdaging.

     

     

  • Haar enthousiasme werkt aanstekelijk

    Sinds 1 juni is Heidi bij ons aan de slag gegaan. Ze is zó enthousiast dat we hier allemaal door aangestoken worden.

    Hoe ben je bij Timmers Medizorg terecht gekomen?
    Na 10 jaar lang het hele land doorgereden te hebben als accountmanager/adviseur, in o.a. de telecom en detachering, vond ik het tijd voor iets anders en voor een baan dichterbij huis. Na lang en veel solliciteren kwam ik terecht bij een groot carrosseriebouwer in Roosendaal, als commercieel medewerkster binnendienst. Om financiële redenen heb ik daar in september 2013 mijn ontslag gekregen. Ik ben toen gaan werken in de thuiszorg, tijdens de schooltijden van mijn kinderen. En toen, in april van dit jaar, zag ik een vacature voorbijkomen op Facebook van Timmers Medizorg. Ik heb geen moment getwijfeld en ik heb meteen gesolliciteerd. Na 2 gesprekken gehad te hebben kreeg ik dan eindelijk het verlossende telefoontje; ‘Ik was aangenomen!’

  • Sleutels veilig opbergen

    Er zijn allerlei situaties denkbaar waarin u uw sleutels op een veilige manier wilt opbergen, maar wel zodanig dat anderen – bijvoorbeeld uw mantelzorgers of uw zorgverleners – gemakkelijk naar binnen kunnen. Of misschien bent u wel beheerder van een buurthuis, waar meerdere mensen toegang toe moeten hebben, maar waarbij u liever niet meerdere sleutels uitdeelt aan diverse personen. Klinkt dit bekend? Dan heeft Timmers Medizorg dé oplossing: een sleutelkluisje met een codeslot. 

  • De Wuzzi Alert laat je nooit alleen

    Het mobiele alarm Wuzzi Alert is een alarmsysteem voor zowel binnen als buiten. Het is een klein apparaatje, dat je bij je draagt als je je om een of andere reden niet meer veilig voelt. Bijvoorbeeld als het gevaar er is om onderweg te vallen of als je gezondheid je soms zomaar in de steek kan laten. Met een druk op de knop sta je dan meteen in verbinding met je contactpersoon.
    Bij Wuzzi Alert bepaal je zelf met wie die contactpersonen zijn. Dit zijn meestal familie, buren of mantelzorgers, maar het kan ook de zorgorganisatie zijn. Bij een alarmsituatie worden deze contactpersonen één voor één gebeld, net zo lang totdat er contact is. Dat geeft een veilig gevoel.

     

  • Sleutelkluis met code

    Wanneer u regelmatig zorgverleners over de vloer krijgt, wilt u niet dat uw sleutels in verkeerde handen komen. U bent immers in een kwetsbare positie en kwaadwillenden kunnen daar misbruik van maken. Een sleutelkluis met code naast de voordeur is dan een ideale manier om zorgverleners of uw mantelzorgers toegang te verlenen tot uw woning, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken om uw veiligheid.

    Veilige sleutelkluis

    Er zijn veel sleutelkluizen op de markt, maar de Supra P500 is een van de beste. Als enige heeft deze sleutelkluis met code het keurmerk van de Britse politie gekregen. Niet zo gek, want de sleutelkluis weegt bijna twee kilo en is gemaakt van zwaar RVS met zeer degelijke scharnieren. Er zijn geen losse onderdelen, wat deze kluis heel veilig maakt. 

  • De werkervaring van Saskia

    Saskia is als laatste in dienst gekomen bij Timmers Medizorg, maar heeft haar plaats al goed gevonden binnen het team. Als winkelmedewerker staat ze in direct contact met klanten

    Hoe ben je bij Timmers Medizorg terecht gekomen?
    Ik heb eerst ruim 16 jaar gewerkt in de ouderenzorg als verzorgende I.G en Praktijkopleidster. Door de bezuinigingen in de zorg kon ik voor mijn gevoel niet meer doen voor de mensen wat ik eigenlijk wilde. Dus besloot ik op zoek te gaan naar iets anders. Ik ben toen in 2008 aan de slag gegaan bij een bedrijf in orthopedische hulpmiddelen. Daar kreeg ik de kans om de opleiding te volgen voor het aanmeten van therapeutisch elastische kousen en de opleiding klein orthopedie, voor beide heb ik mijn diploma gehaald. Om financiële redenen heb ik daar in okt 2014 mijn ontslag gekregen en kon ik gelukkig in nov 2014 gelijk aan de slag bij Timmers Medizorg.

    Wat maakt het werken bij Timmers Medizorg zo bijzonder?
    Ik vind het klantencontact het aller leukste. Er komen hier zoveel verschillende mensen binnen van jong tot oud met ieder een eigen zorgvraag en eigen verhaal. Sommige klanten komen regelmatig omdat ze vaste spullen nodig hebben en dan bouw je toch een leuk klantcontact op.

  • Manusje van alles

    Direct contact met klanten blijft het meest leuke aan haar werk. Als leidinggevende bij Timmers Medizorg heeft Corina echter nog een aantal andere taken. Hier vertelt ze er meer over.

    Hoe ben je bij Timmers Medizorg terecht gekomen?
    Na bijna 20 jaar diverse functies bij een grote zorginstelling te hebben gehad, werd het tijd voor wat anders. Via een uitleenorganisatie maakte ik kennis met Timmers Medizorg. Na een periode van intensieve samenwerking ben ik in 2009 voor Timmers Medizorg gaan werken.

    Wat maakt het werken bij Timmers Medizorg zo bijzonder?
    Mijn functie bij Timmers Medizorg is heel divers. Naast mijn functie als leidinggevende ben ik verantwoordelijk voor de winkel en website, houd ik de personeelsadministratie bij, onderhoud ik contacten met leveranciers, regel ik het hele marketinggebeuren zoals advertenties en folders en organiseer ik af en toe activiteiten in de winkel zoals beenmeetdagen of informatiedagen. Gekscherend noem ik mezelf altijd een manusje-van-alles. Maar juist dit afwisselende maakt mijn werk zo leuk! Gelukkig heb ik ook nog contact met klanten. Als je naar ons belt krijg je me vaak aan de telefoon, maar ook in de winkel spring ik bij als het nodig is.

     

  • De Woningcheck: wat is het precies?

    We willen allemaal het liefst zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. In onze eigen, vertrouwde omgeving. Ook wanneer u een dagje ouder wordt. Comfort en veiligheid zijn daarbij van groot belang. Daarom kunnen Timmers Medizorg en Ergotherapiepraktijk Mol uit Roosendaal bij u thuis een Woningcheck uitvoeren, zodat u uw huis veiliger en comfortabeler kunt maken. Wat houdt de Woningcheck precies in? En waar let de ergotherapeut tijdens de check op?

    Uw eigen omgeving

    Ergotherapeut Richard Mol legt uit dat het uitgangspunt van ergotherapie is dat mensen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen in hun eigen omgeving. “Mensen kunnen dus bij ons terecht wanneer ze bijvoorbeeld door ouderdomsklachten of een aandoening belemmerd worden in hun dagelijkse activiteiten. De ergotherapeut komt bij u thuis en adviseert en begeleidt u bij activiteiten die u graag zelfstandig wil blijven doen. Dit kan zijn op het gebied van mobiliteit en persoonlijke verzorging, maar ook werk, hobby’s en woning. In samenwerking met Timmers Medizorg heb ik op het gebied van woning een woningcheck ontworpen. Overigens is de Woningcheck er voor iedereen die wil weten of de woning veilig is, u hoeft daarvoor geen klachten of aandoeningen te hebben. Het is sowieso goed om uw woning eens te laten controleren, zodat u goed voorbereid bent op de toekomst..”

    De check

    Tijdens de woningcheck kijkt de ergotherapeut of uw woning veilig en comfortabel is. “We bekijken dan bijvoorbeeld of de woning goed toegankelijk is. Daarnaast kijken we van welke ruimtes in huis u het meest gebruik maakt. Kunt u daar doen wat u wilt, bijvoorbeeld uw hobby’s op een fijne manier uitvoeren? Kunt u goed opstaan uit uw stoel en uit bed? En kunt u op een veilige manier gebruikmaken van uw badkamer, of zouden daar bijvoorbeeld steunpunten of beugels een uitkomst zijn? Daarnaast kijken we bij de Woningcheck niet alleen naar uw woning, maar bijvoorbeeld ook naar wat uw eventuele mantelzorgers voor u doen en hoe dat op een goede, gezonde manier kan gebeuren. Daarmee voorkomen we dat uw mantelzorger overbelast raakt.”

    Voorkom vallen

    Eén van de risico’s die bij oudere mensen op de loer liggen, is vallen. “Vooral in de badkamer is dat risico groot. Zeker wanneer iemand een hoge douchebak of een ligbad heeft. Daarnaast kijken we ook kritisch naar bijvoorbeeld de inrichting. Bijzettafeltjes en losse vloerkleden zijn heel mooi, maar kunnen ook obstakels zijn waarover u kunt vallen. Dat is vaak een aandachtspunt.”

  • Van alle markten thuis

    Timmers Medizorg staat onder andere bekend om de goede service die we bieden. Een van de mensen die hier voor zorgt is Peter-Paul. Peter-Paul de man van de logistiek, technisch onderhoud en verantwoordelijk voor het magazijn.

    Hoe ben je bij Timmers Medizorg terecht gekomen?

    In januari 2005 kwam ik onverwacht in de ww. Na 3 maanden solliciteerde ik (..en 246 andere!) op een vacature bij TMZ voor Chauffeur/ Magazijnmedewerker. Na een tweetal gesprekken werd ik aangenomen. Hoofdtaak was het bezorgen van bestellingen voor klanten van TMZ. Dit varieerde van stoma- en incontinentiemateriaal tot voorraadbestellingen voor huisartspraktijken. Daarnaast verrichtte ik ook diverse magazijn werkzaamheden.

    Wat maakt Timmers Medizorg zo bijzonder?

    De gemoedelijke, casual sfeer maakt TMZ tot een fijne werkomgeving. Ieder weet zijn / haar taken. Maar van iedereen wordt ook verwacht een handje te helpen, daar waar nodig is. Dus zo leer je het bedrijf steeds beter te begrijpen. Zeker ook handig als er iemand een dagje afwezig is. Er blijft dus geen werk onnodig ongemoeid liggen.

Altijd op de hoogte?

Meld u aan voor de nieuwsbrief